En lille lørdagstur på Lillebælt.

Vi var 6 roere fra Assens, som d. 13. september tog til Middelfart for at ro ud fra Middelfart Roklub,som ligger næsten under den gamle Lillebæltsbro.
Målet blev bestemt af vinden og vi drog mod Kolding, hvor to roklubber lige ved siden af hinanden kunne give os middagshvil.

koldingfjord 1

Første stop var Skærbæk i indsejlingen til Kolding Fjord. Her var både toiletter, en dejlig bænk i solen og god mulighed for at lægge til. Så her blev kaffen og Benthes dejlige kage indtaget. Vinden var på dette tidspunkt ikke så kraftig, men dog gav den os noget medvind ind mod Kolding – så hvordan hjemturen ville blive var der nok nogle der tænkte.

Frokosten skulle vi indtage ved en af Koldigs to roklubber. Det blev herreroklubben, fordi de var ved at planlægge konkurrencer m.m.m. i dameroklubben – dog med deltagelse af mænd!! De medbragte klemmer blev fortæret og derefter var det op til Fænø Kalv, hvor eftermiddagskaffen skulle nydes. Det blev en hård tur i strid modvind, som selvføgelig også blev lidt stærkere.

koldingfjord 2

Men vi nåede da frem til sydsiden af Fænø Kalv, hvor der var læ og mulighed for at gå i land. Kaffen blev nydt og nu var det kun det sidste træk ind til Middelfart.

fnkalv

Men nu skete turens eneste lille uheld. Lars – en ny roer på sin første langtur – gled under starten fra Fænø og satte sig med tøj og det hele i vandet. Redningsvesten pustede sig op med et smæld så flere kajakroere m.fl. blev forskrækkede. Og Lars ikke mindst. Heldigvis havde han tørt tøj og godt humør.
En lille time senere var vi i Middelfart og vaskede både. 34 kilometers langtur – tak til arrangørerne. Dejlig tur i Lillebælt.

Jesper