Så blev vores dejlige klub 98 år

fdselsdag15 1

– tak til alle jer der kom og deltog i hyggeligt morgenbord søndag d. 14. juni kl. 8, ja den er god nok – vi var der kl. 8.00.

fdselsdag15 3

Carl Egon hejste flaget – godt assisteret af Poul Julius

Bestyrelsen havde lige et par meddelelser, som nu også gives videre her:

Assens Roklub deltager i Skt. Hans – arrangementet på havnen. Morten Tukær som har havnegrillen har inviteret os til at være med, så vi kan ro rundt i robåde og kajakker. Kajakkerne laver kæntringsøvelser og andet sjov. Bålet skal tændes af os. Det bliver nok en 2 årers robåd, der skal ro ud at tænde bålet. Mød op og deltag, så vi får en festlig aften og gør lidt reklame for klubben.

Assens Kommune arrangerer igen i år Touren i Assens i forbindelse med Tour de France. Klubberne har mulighed for at byde ind med arbejdskraft og derved tjene penge. Assens Roklub har ikke meldt sig, men er der nogle medlemmer derude, der har lyst til at give en hånd og lade pengene gå til roklubben, så kan man melde sig til Assens Kommune via deres hjemmeside.

Klubben Live kommer igen i år til Assens. Her har Morten Tukær fra Havnegrillen igen inviteret os med og vi får i den forbindelse mulighed for at tjene nogle penge til klubben. Michael Andersen vores ungdomsleder står for aftalerne med Morten Tukær, så henvend jer til ham, hvis I har tid og lyst til at deltage. Det er i week-enden d. 8.-9. august.

Vi har for nyligt tjent penge på bryggeriet og det var dejligt at hele 19 friske roere i alle aldre dukkede op og gav en hånd med.

Vi har fået en ny bro. Den gamle var ved at være færdig, men den har gjort det godt i over 30 år. Der kommer fenderlister og fortøjningsringe eller beslag inden for et par uger.

AR er med i Ronetværk Fyn. Ronetværkets klubber inviterer hindens medlemmer med på udvalgte ture. Turene bliver udbudt via rokort, ellers er I altid velkomne til besøge de andre klubbers hjemmeside og kontakte dem for at deltage i deres ture. Som regel er man meget velkommen. Det er en god måde at se andre farvande og møde nye mennesker.

Assens Kommune har inviteret klubben til at deltage, når Baagø Naturcenter skal indvies d. 30. august. Hvis vejret bliver godt ville det være dejligt hvis flere har lyst til at ro derover. Vi kan også få en båd og nogle kajakker med færgen over. Der bliver ikke fragtet biler over den dag.

Bestyrelsen ønsker at nedsætte et aktivitetsudvalg, som kan stå for f.eks. bryggeriarbejde og andre aktiviteter, som kan give lidt penge i kassen. Hvis nogle kunne tænke sig at være en del af et aktivitetsudvalg, må I meget gerne henvende jer til én fra bestyrelsen.