Danmarks stærkeste klasse i roergometer

I Assens har vi måske Danmarks Stærkeste Klasse?

I hvert fald har 6A og B. klasse fra Strandmølleskolen deltaget i et forløb, der kan give dem den fine titel.

Assens Roklub har været værter ved lidt anderledes idrætstimer i løbet af den seneste måneds tid.

Her har ungdomstrænerne Michael Andersen og Jonas Nielsen over tre tirsdage taget imod de to klasser i Assens Roklub. Der er blevet trænet korrekt ro teknik og lært om, hvilke muskler der kommer i brug hvornår. Derudover har de øvet sig i at skifte sæde i ro-ergometeret, så de kan gennemføre en stafet, hvor de skiftes til at ro. Ud over at ro, lærte klassen om kraftudvikling, udholdenhed, disponering af kræfter og samarbejde. Eleverne gav den fuld skrald og flere måtte udmattet kaste sig på gulvet efter deres sæt.

Til sidst i forløbet, deltog 6. klasse i en konkurrence, der kan kvalificere dem til Skole OL. I konkurrencen skulle der ros en distance på 4000 m. Det foregik i én romaskine, og alle fra klassen skulle ro mindst en gang. Det kræver ikke kun stærke roere, men også hurtige skift på sædet, samarbejde og god kommunikation.  Vi koblede 3 ro-ergometere sammen, sådan A, B klassen og Jonas havde et ro-ergometer for at skabe lidt konkurrence

6A. klasse vandt i tiden 17,21, så nu må vi håbe at tiden er god nok til at deltage i Skole OL.