Turberetning Pinselørdag d.14.5.

Vi var SÅ heldige - i forhold til vejrmeldingen!

8 roere fik en fin lidt kortere dagstur end planlagt, men vi kom afsted og hjem lige i passende tid og vind!

Sandager naes

Kl.8 var det ikke oplagt at tage på vandet, et afbud reducerede til 7 roere, kajakkerne overvejede....MEN vi fandt en løsning!

Ebbe Kaae tog med i robåd og pga blæsten startede vi med en gåtur på den nyanlagte sti langs kysten mod Thorøhuse, mens Ebbe lige skulle smage på bølgerne i kajakken! Erik og Anne tog kajakkerne med til Keringe Nor og søsætning af Ladbyskibet. Formiddagsrundstykker mm i klubben - og se vinden var føjelig, og vi kunne gå på vandet lidt over 10 - ikke over bæltet men mod nord. Langs kysten forbi Sandager til Nr. Åby Strand og ind i bunden af Emtekær Nor, hvor vi spiste frokost. Der kom lidt dryp, men vi tog lige et smut ind i Bredningen også. Så var kursen sat mod Assens med sorte skyer og tiltagende vind i ryggen - huh hvor det gik! Både på land, rengjort og portene lukket mens det blev mørkegråt hele vejen rundt - og SÅ brød det løs med torden, vind og vand - lækkert at drikke kaffen i klublokalet med 29 km i rumpen og en fin, fin tur vejret taget i betragtning.