Om Assens Roklub.

I Assens Roklub er det sociale samvær i højsædet, og vi har medlemmer lige fra 12 år til 90+.

Vi har en meget aktive ungdomsafdeling - i daglig tale kaldet URO. Flere andre grupper er også aktive på vandet og i motionsrummet dagen og året igennem. F.eks. morgen- og formiddagsroerne, der typisk er lidt ældre, eller kajakroerne der efterhånden er blevet en væsentlig del af klubben. Vi har aktiviteter på mange tidspunkter i ugens løb - følg med i kalenderen.

Klubbens navn er Assens Roklub og den ligger som en del af Assens Søsportscenter.
Klubben blev startet den 14. juni 1917 som traditionel roklub. Men siden er kajakroning kommet ind som en del af aktiviteterne. Derfor er klubben i dag både organiseret under Dansk Forening for Rosport og Dansk Kano og Kajakforbund.

Som medlemmer af Assens Roklub ejer vi alle i fællesskab vores bådmateriel. Det betyder at vi alle kan benytte vores robåde og kajakker. Det kræver blot lidt undervisning, så vi sikrer at benyttelse af grejet sker på betryggende vis.

Vi råder over turbåde, kaproningsmateriel, tur- og havkajakker. Og vi anskaffer ofte nyt grej, for at vores roere skal have moderne og tilfredsstillende udstyr når de er på vandet.

Vi er også fælles om vores andel af bygninger i Assens Søsportscenter. Det vil først og fremmest sige vores klublokale og vores bådhal. - Som vi selvfølgelig også er fælles om at rengøre og vedligeholde.

Ud over det benytter vi de fælles faciliterer i Assens Søsportscenter, som f.eks. motionsrum, bad, sauna og selskabslokale

Vi har aktiviteter året rundt. Men vores egentlige rosæson starter med standerhejsning den weekend sommertiden begynder, og slutter med standerstrygning når sommertid ophører. Nogle af os ror dog også om vinteren. Men der stiller vi ekstra krav til erfaring og grej samt kendskab til farerne ved at begive sig ud på/i det kolde vand.

Af andre aktiviteter kan nævnes fælles langture, besøg i andre klubber, motionshold, vinterbadning, vintergymnastik, medlemsaftener, fester osv.